Back on Bali! Enjoying the goodlife!

Voordat we de boot opstapten, hebben we snel nog een kamer geboekt in Canggu. Na een vrij lange boottocht, die af en toe beetje zeeziek aantikte kwamen we aan in Sanur. Jooeee we zijn weer op Bali!

Het fijne van Scoot Tours (de bootmaatschappij) is dat ze je naar je accommodatie brengen, mooi! Dat scheelt toch weer een taxiritje. Het geboekte kamertje zag er prima uit! Maar tijdens het FaceTimen met de liefste neefjes en nichtje waar ik heel trots het kamertje aan liet zien wat er zo luxe uitzag voor maar 12 euro, vloog kakkerlak nummer 1 voorbij. Je snapt, dit werd niet meer serieus genomen. Na een heldhaftige actie van Johan eindigde kakkerlak nummer 1 ergens over de balustrade en konden we eindelijk rustig gaan slapen. De volgende dag wilde we toch kijken of we een hutje iets dichter bij het strand konden vinden. Niet vanwege de kakkerlak want 1 kakkerlak, dat kan overal gebeuren… Dus een rondje door Canggu met de scooter en guesthouses checken. Zo kwamen we bij Buma Sakti, superdicht bij het strand en de leukste eettentjes (+1 voor Johan). Net gebouwd en na overleg met de baas voor een hele goede prijs dus de volgende dag verhuizen. Inpakken maar weer! Toen kregen we nog bezoek van kakkerlak nummer 2 en ’s avonds toen Johan de toilettas openmaakte was daar kakkerlak nummer 3! Uiteraard heeft Johan, inmiddels kundig met het verwijderen van kakkerlakken ze allemaal buiten gemikt. Nu was het zeker tijd.

Vooraf hadden we bedacht dat we de overige 3 weken die we nog in Indo hadden vooral wilde gaan surfen. Bijna elke dag staat het wekkertje vrij vroeg (serieus, 06.15), scoren we een ontbijtje en gaan we surfen op Batu Bolong. Na 2 uurtjes surfen even een verse kokosnoot op het strand en dan moet de dag nog beginnen. Sweeeeet! Omdat we nu elke dag kunnen surfen merk je dat het steeds beter gaat en wordt het steeds verslavender.

Bezoek!
Nu wisten we al van te voren dat er een aantal vriendjes en vriendinnetjes richting Bali zouden komen het was dan ook te leuk dat we ergens in de middag een appje kregen van Nikki en Dirk dat ze in de buurt waren en dus gelijk richting Old Man’s! Zo leuk om ze dan weer even te zien! We hadden maar een uurtje daarom was het surfen en bijkletsen tegelijk. Dezelfde week was Caroline ook aangekomen op Bali en hadden we afgesproken voor een drankje ’s avonds. Tijd om bij te kletsen! Caroline had een heeeeeeeel lief cadeautje meegenomen van de liefste Joelle! Van de leukste webshop Rock ‘n Rebel. Met zulke lieve en mooie dingetjes waaronder een jurkje van I Dig Denim en een paar hele leuke foto’s. Hoe leuk en lief! Thanks babe!

Omdat we niet aan het rondreizen waren was er ook tijd om eindelijk de newborn’s Jagger Jax en Kay op Skype te bewonderen. Toch makkelijk, de techniek staat voor niets tegenwoordig.

Ongeveer een week nadat we ze al een uurtje gezien hadden waren Dirk en Nikki voor een dagje in Canggu, dus weer tijd om samen te surfen en te genieten. Nu was het plan dat ze maar een dagje bleven maar uiteindelijk was dit een kleine week en zaten ze ook nog om de hoek. Yes, nu konden we heel relaxed samen surfen, af en toe hapje eten en hebben Nik en ik nog samen een les yoga gedaan met na afloop een welverdiende Nalu Bowl. Toen was het alweer tijd om weer afscheid te nemen.

Kort daarna was Caroline ook weer op Bali na haar rondreis en nu zit ze 2 deuren verderop :-)! En wat doe je als er een kapster van Burny’s is met d’r schaar? Juist, dan krijg je een knipbeurt in de zon op het balkon. Nu worden we in ieder geval niet verknipt door een Indonesische kapster met een taalbarriere. Als je 3 goed gekapte blondjes door Canggu op een scooter zien crossen is het een grote kans dat wij het zijn. Of als je 2 blondjes ziet hardlopen dan zijn Caroline en ik het want jawel wij hebben gisteren hardgelopen en dat terwijl we ’s ochtends ook al een surfsessie hebben gehad, sporty!

Morgen is het voor Caroline al weer tijd om te gaan en donderdag vertrekken wij ook en zit het Indo avontuur er voor ons op. Wat hebben wij genoten van Indonesië met de lieve mensen, het fijne weer, het lekkere eten, de mooie cultuur en de fijne golven. The goodlife. Het eerste gedeelte van de reis is dan al voorbij, 2 maanden zijn we inmiddels onderweg en wat gaat het snel!

Bali we’ll be back! Op naar Vietnam!